T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
AMASYA / MERZİFON - Vali Hüseyin Poroy Ortaokulu

GELECEĞİ KİTAPLA YAKALA

 

PROJE ADI

 

GELECEĞİ KİTAPLA YAKALA

 

 

BAŞVURU SAHİBİ

 

Vali Hüseyin Poroy Ortaokulu

 

 

 

PROJENİN TÜRÜ

 

TÜRKÇE-OKUMA BECERİSİ

1.                                                             PROJEÖZETİ

1.1.Projenin Süresi

2022 - 2023 Eğitim-Öğretim Yılı

1.2.Başlangıç/Bitiş Tarihi

20.10. 2022 –03.06.2023

 

1.3.Projenin Ana Fikri (Proje Özeti)

Ortaöğretim kurumlarına giriş sınav sisteminin değişmesiyle birlikte, sınavlarda sorulan sorular ve öğrenciden istenen hazır bulunuşluk ve sahip olmaları gereken kazanımlarda değişmiştir. Okuduğunu anlayan, yorum yapabilen ve bilgiyi kullanabilen öğrencilerin daha önde oldukları görülmektedir. Projemiz ile öğretmen, veli ve öğrenci birlikteliği ile kitap okuma etkinlikleri düzenlenecektir. Proje takviminde bu etkinlikler tek tek açıklanacak ve paydaşlarımız ile birlikte belirlenen zamanda hepsi gerçekleştirilecektir.

Kitap okumanın önemi yadsınamaz. Bu doğrultuda                okuyan nesil yetiştirmek için bu projeye gerek duyuldu. Okuyan nesil öncelikle kendine bilgili, bilinçli, kültürlü, kelime dağarcığı gelişmiş, hızlı okuma özelliği kazanmış, okuduğunu anlayan, yorumlayan, uygulayan, hayal kurabilen, farklı yaşamların, dünyaların kapılarını aralayabilen özellikler katarken etrafına da bu ışığını yayacaktır.

 

1.4.Projenin Amaçları

1-              Öğrencilerde kitap okuma becerisini geliştirmek.

2-              Kitap okuyan öğrenci sayısını artırmak.

3-              Kitap okumaya ilgi ve istek uyandırmak.

4-              Kitap okumayı çeşitli etkinliklerle eğlenceli hale getirmek.

5-              Değişik türde kitaplar okumaya özendirmek.

6-              Düzgün ve yanlışsız okumayı desteklemek.

7-              Hayal kurma becerilerini geliştirmek.

8-              Farklı deneyimleri yaşamadan okuyarak elde etmesini sağlamak.

9-              Okuduğunu anlayan, anladığını yorumlayan nesil yetiştirmek.

10-          Öğrencilerin Kitap sevgisini akranlarına aktarmasını sağlamak.

 

1.5.Projenin Gerekçeleri

Okuyan nesil bilgili, kültürlü, bilinçli nesil demektir. Okuyan gençlik hayal ediyorsak bugünlerden kararlı, sağlam tuğlalarla inşaata başlamamız gerekir.

Çeşitli etkinliklerle okumaya ilgi ve istek artırıldığında öğrencilerin okumayla birlikte düşünce tarzları, kelime bilgileri, yorumlama ve analiz becerileri gelişecektir. Okuma sayesinde kazandıkları bu beceriler hem günlük yaşantılarında hem de eğitim hayatlarında her zaman onlara kolaylıklar sağlayacaktır.

  Değişen sınav sisteminin gerektirdiği ve beklediği şekilde öğrenci donanımı sağlamak için kitap okumak temel şarttır. Okuyan, yorumlayan,sorgulayan ve bilgiye ulaşabilen bireyler sınavda başarılı olmakta ve bu vasıflara sahip öğrenciler LGS tarzı sınavlarda başarılı olmaktadır.

Bunun için daha organize ve kabul görmüş çalışmalar yapılmalıdır. Bu amaç doğrultusunda özel çabalar gerektirmektedir. Bunun için okulumuz öğretmenleri ve aileler etkin bir biçimde süreçte kendi görevleri ile ilgili çalışmalarla öğrencilere yardımcı olmalıdır.

 

1.6.Projenin Yasal Dayanağı

 

    –     26.07.2014 tarih ve 29072 sayılı Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliği.

    –     08.06.2017 tarih ve 30090 sayılı Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Kurumları Sosyal Etkinlikler Yönetmeliği.

   –     22.08.2001 tarih ve 24501 sayılı Milli Eğitim Bakanlığı Okul Kütüphaneleri Yönetmeliği.

 

 

1.7.Hedef gruplar

Okulumuz 5.6.7.ve 8.sınıf öğrencileri , öğretmenlerimiz, öğrenci velileri.

1.8.Nihai Faydalanıcılar

Vali Hüseyin Poroy Ortaokulu öğrencileri , velileri ve okul öğretmenleri.

1.9.Beklenen Çıktılar

Projemizden, okuyan öğrenci sayısında ve okunan kitap sayısında artış olması beklenmektedir.

Okulumuzun  eğitim-öğretim ve akademik başarı düzeyinin yükselmesine katkı sağlayacağı düşünülmektedir.

Öğrenci, veli, öğretmen ve idarecilere yönelik rehberlik faaliyetlerini gerçekleştirerek ve bu süreçte eğitimin bütün paydaşlarıyla alınacak önlemlerle okulumuz öğrencilerinin kitap okuma oranının ve okudukları kitap sayısının artırılması hedeflenmektedir.

 Planlanan faaliyetler sonucunda öğrenci, öğretmen, idareci ve velilerimizin kişisel gelişimlerine katkı sağlanması hedeflenmektedir.

Proje kapsamında yapılacak faaliyetler ayrıca Okulumuzun tanınır olma durumunu arttıracak ve Okulumuza gösterilen talep artacaktır.

Projemiz ile birlikte Okulumuz öğretmenleri ekip çalışmalarına güzel örnekler vererek diğer türdeş okullara örnek olacaktır.

1.10.    Başarı

Göstergeleri

1-     Okulumuzda kitap okuyan öğrenci sayısının artırılması,

2-     Kitap okuyan öğrencilerimizin okuduğu kitap ve sayfa sayısının artması,  

3-     Planlanan etkinliklere katılma isteği ve katılan öğrenci sayısı

 

 

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 24.11.2021 - Güncelleme: 01.11.2022 19:17 - Görüntülenme: 435
  Beğen | 1  kişi beğendi